Frauenverein Männedorf - it's THE place to meet people!

With more than 500 members, Männedorf’s local women’s association Frauenverein Männedorf, addresses all the women in the immediate vicinity.

Most of our members have their roots in Männedorf. Some are stationed here for a limited period of time and others are "newcomers” to our community. Our common denominator however, is that we are all women!

Where as some of us come from foreign places/countries and have different cultural backgrounds, others speak a different language or a different dialect. Some of us are old, some of us are young, but all in all, we are women who enjoy meeting other women. We are women who appreciate getting out of the house once in a while and who like to plunge into new and exciting activities. Have you for example ever tried baking bread in a wood burning oven? Do you enjoy challenging hikings in the Swiss mountains or would you prefer a pleasant stroll along one of Switzerland’s many lakes or cities? Do you like to cook? Would a day in a spa interest you or would you prefer a coffee and a chat in the local coffee shop? Frauenverein Männedorf can offer you all of this and much more!

As a non-profit organisation all our work is carried out on a voluntary basis. Any profits are donated to charity. We offer our members a large range of activities and welcome active members as well as passive members.

Are you new in Männedorf? Perhaps this is your first contact with Männedorf – then you have come to the right place. In Frauenverein Männedorf you will never feel alone!

Welcome to Frauenverein Männedorf!
We speak English!
For further information or translation, please contact;

Pia Brovinius
brovinius@hispeed.ch

Rüth Lüthard
ruth.luethard@hispeed.ch

Barbara Yamanacka

We are members of;
the Schweizerischer Gemeinnütziger Frauen (SGF) www.sgf.ch
Schweizerischer Gemeinnütziger Frauen (SGF) www.sgf.ch
Verein für Sozialpsychiatrie Zürcher Oberland (Noveos) www.noveos.ch
Verein Marie Meierhofer Institut für das Kind www.mmizuerich.ch
Zürcher Frauenzentrale www.frauenzentrale-zh.ch
Volkshochschule Stäfa www.volkshochchule-staefa.ch
Samowar Jugendberatung Meilen www.samowar.ch

Frauenverein's Webdesigner;
Ursula Gerber-Senger www.geweb.ch

Die neusten Nachrichten

Wir machen weiter und zwar am Mittwoch, 23. Juni, 19.00 Uhr im reformierten Kirchgemeindehaus Männedorf
1. Wir sind draussen - auch falls es regnen sollte
2. Wir haben für einmal Wegwerfgeschirr

Das Lamatrekking war ein voller Erfolg. Den Frauen haben die Tiere sehr imponiert. Jeder Vierbeiner hatte einen anderen Charakter : eigenwillig, verfressen, neugierig, spitzbübisch, stolz. Im Wald haben sie einen WC Platz; jedes Tier streckte sein Hinterteil Richtung Gebüsch und erledigte sich vom Dünnen und Dicken.

Es läuft gut im Brocki. Die Kunden und Kundinnen halten sich an die Vorschriften. Das macht es für das Brocki-Team einfacher. Vielen Dank. Darum geht es auch im Juni auf die gleiche Art weiter. Es gibt weiterhin keine Billigaktionen, um die Anzahl der Kundinnen stabil zu halten. Aber wir bieten Ihnen im Gestell hinter der Ausgangstüre Schnäppchen für 50 Rappen an.